Males pràctiques en el control de plagues.

Estem d’acord que ens ha tocat una època complicada per la feina, per fer nous clients, per mantenir els que tens, per contenir la despesa etc...

La via triada per uns quants és la de millorar el servei, l’atenció, oferir un valor afegit  al producte o servei, un tracte més personalitzat, informar molt bé al client sobre el que fem, col•laboracions amb altres empreses, congelacions o ajustaments de preus (sempre que no perjudiquin la qualitat del servei i dels productes emprats), i un llarg etcètera de possibilitats. El que no es tindria que permetre son les males pràctiques com fan algunes empreses de control de plagues, oferint als establiments un sol servei a l’any i donar els certificats DDD. Per un costat l’establiment ja té la documentació però realment no està fent un control com cal, es més el producte (sobretot el rodenticida) que li puguin posar per justificar els € que li cobraran, li provocarà quasi amb tota seguretat, al client un problema com la introducció d’insectes al seu establiment veure fotografia. Fins i tot en el cas de trampes adhesives per a monitoratge, és pràcticament impossible que siguin efectives durant un any, ja que s'hi posarà pols i perderan adherència, i per tant el més efectiu és passar vàries vegades a l'any per fer comprovacions. 
Què aconsegueixen les dues parts amb això ? el proveïdor del servei enganyar venent caríssims uns papers...camuflats de tractament, (ja que no  donaran cap garantia de res i no tornaran a passar per l’establiment), i per l'altra banda hi ha el client que no té suficient informació i creu que aixó és el correcte, i també el client que coneix del tema, peró només mira el preu, a aquest no li importa posar en perill la seguretat alimentària dels seus clients. L’única cosa que veu és que d’entrada s’estalviarà uns € a l’any i aquest es el trist preu que aquesta persona posa als seus clients. Per tant ara més que mai siguem curosos no mirant només pel preu. S’han de parlar les coses, analitzar les  propostes, mirar realment les visites proposades per l’empresa aplicadora, en cas d’emergències quina és la disponibilitat i facilitat d’aproximació , així com les garanties anuals, el preu de les visites adhicionals, o la proximitat de l’empresa aplicadora.